آرایشی و زیبایی

طرح ویترین مغازه لوازم آرایشی

ویترین مغازه لوازم آرایشی

طرح ویترین مغازه لوازم آرایشی

ویترین مغازه لوازم آرایشی از آن جهت باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد یک نمای زیبا و دلربا مناسب برای مشتری؛ او را ترغیب نماید که به داخل فروشگاه شما بیاید و تشویق شود از شما خرید کند. زمانی که شما برای نخستین بار می خواهید یک مغازه لوازم آرایشی راه اندازی کنید، باید به نکات زیادی توجه کنید و برخی از عامل ها را در اولویت قرار دهید. طرح ویترین مغازه لوازم آرایشی یکی از مهم ترین عناصر در چیدمان و دکور یک فروشگاه لوازم آرایشی است.

پیشنهاد زیباروی : ۵ نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی

قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی

اهمییت دکور مغازه

در واقع طرح ویترین مغازه لوازم آرایشی یکی از مهم ترین فاکتورهای یک فروشگاه است. چیدمان به قدری مهم و پر اهمییت است که بیشتر فروشندگان لوازم آرایشی شاید به چیدمان داخلی مغازه اهمیت چندانی ندهند. اما برای ویترین مغازه از یک طراح دکوراسیون خبره و متخصص کمک می گیرند تا با راهنمایی طراح دکور بتوانند چیدمانی زیبا و در عین حال مطابق میل مشتری داشته باشند. در حقیقت با دکور زیباست که مشتری را ترغیب و جذب می کند که به داخل مغازه قدم بگذارد.

مغازه لوازم آرایشی به دلیل این که مخاطبانی عموما دخترخانم و خانم از سنین نوجوان، جوان به بالا دارند، باید بهترین استفاده مناسب را از فضای ویترین مغازه لوازم آرایشی داشته باشند. در این ویترین و دکور باید هر قسمتی از آن را برای سلیقه هر سنی و مخاطبی در نظر داشته باشند. تاثیر طرح ویترین در هر مغازه ای به خصوص فروشگاه لوازم آرایشی در جذب مشتری و ترغیب آن به خرید غیر قابل انکار است. فروشنده لوازم آرایشی یا مدیر کسب و کار؛ با توجه به محصولات آرایشی خود می تواند بهترین لوازم آرایشی اصل خود را به نمایش بگذارد. همچنین می توانید از دیگر لوازم دکوری که باعث جلب توجه مشتری می شود در ویترین استفاده نماید.

نورپردازی

نور و رنگ دکور، ویترین را حتما در نظر داشته باشید. به این نکته توجه کنید که شما باید دکوری جذاب طراحی کنید، تا باعث شود مشتری تشویق و به داخل مغازه کشیده شود. چیزی که در ویترین و دکور فروشگاه لوازم آرایشی نباید فراموش کنید، ویترین باید شفاف باشد یعنی با چیدن لوازم ارایشی زیاد در آن، دید را برای مشتریان سخت نکنید. یک طراحی و دکور شلوغ و نادرست؛ مشتریان بالقوه شما را فراری می دهد. در صورتی که بالعکس چیدمان دکور و ویترینی شفاف و مشخص؛ با طراحی فوق العاده و درست می تواند مشتریان را کنجکاو و ترغیب کند تا به داخل مغازه بیایند و از محصولاتی که داخل فروشگاه لوازم ارایشی قرار دادید، دیدن کنند.

مشتریان بعد از آمدن به مغازه ممکن است از شما در خصوص بهترین برندهای لوازم آرایشی اصل سوال کنند، قیمت می خواهند. در بعضی مواقع هم راهنمایی برای خرید می خواهند. شما باید در این مرحله از تکنیک های فروشندگی و بازاریابی استفاده کنید. این سرنخ فروش را به یک فروش موفق تبدیل کنید.

دکوراسیون مغازه ارایشی کوچک

استفاده از نقاشی

در طراحی ویترین و دکور حتی می توانید از هنر نقاشی ای تابلوهای آرایشی در ویترین مغازه آرایشی خود استفاده کنید. به این صورت که از تابلو های آرایشی، نقاشی استفاده کنید یا روی دیواره های ویترین را با کمک یک هنرمند نقاش، نقاشی کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که نقاشی های زیبا روی شیشه دکور یا ویترین، مانع دیده شدن کالاهای شما نگردد. شما باید این نکته را بندانید تاثیر محصولات بیشتر از نقاشی ها روی دکور و ویترین است.

طرح ویترین فروشگاه باید دقیقا مناسب با سلیقه مشتریانی(سالن کارها، خانم ها و دخترخانم ها) باشد. آن دسته از افرادی که شما قصد دارید به آن ها محصولات خود را به فروش برسانید. چیدمان ویترین برای خانم ها و سالن های آرایشی متفاوت است به همین دلیل قسمتی را مخصوص دخترخانم های حوان و قسمتی را مخصوص صاحب آرایشگاه ها وسالن های آرایشی قرار دهید تا بتوانید سلیقه هر دو طیف را پوشش بدهید.

 سبک چیدمان ویترین لوازم آرایشی

برای سبک چیدمان محصولات آرایشی می توانید از طرح های مدرن و کلاسیک استفاده کنید. چیدمان طرح کلاسیک مورد پسند دخترخانم های جوان و نوجوان نیست و بیشتر برای افراد میانسال و حتی بالاتر است. اما چیدمان ویترین اگر مدرن و فانتزی باشد، می توانید برای نوجوانان و جوان هم آن را انجام دهید ولی توجه کنید که لوازم دکوری هایی که انتخاب می کنید، مناسب این نوع سبک ها باشند. اگر ویترین مغازه شما بزرگ و زیبا باشد، می توانید یک سمت را برای فانتزی یا مدرن و قسمت دیگر را به ویترین کلاسیک اختصاص دهید.

مغازه لوازم آرایشی کوچک

لوازم دکوری در ویترین فروشگاه لوازم آرایشی

استفاده از دکوری های کوچک در ویترین و دکور مغازه می تواند به زیبایی و جذابیت بصری فروشگاه شما اضافه کند و نکته مهم در آن، این است که لوازم دکوری باید با لوازم آرایشی شما مطابقت و همخوانی داشته باشند. زمانی که شما کالاهای مرتبط را در یک قسمت ویترین مغازه قرار می دهید، می توانید چند دکوری کوچک که با آن ها متناسب است را کنارشان بگذارید و لوازم آرایشی خود را تزئین کنید. همیشه بهترین و خاص ترین لوازم دکوری را برای دکور ویترین مغازه خود انتخاب کنید تا ذهن مشتری را کنجکاو و درگیر کند و مشتریان را برای دیدن کالاهای بهتر و خاص تر به داخل فروشگاه بیایند.

نورپردازی در ویترین فروشگاه لوازم آرایشی

نورپردازی ویترین و دکور مغازه لوازم آرایشی اهمییت بالایی دارد. چراغ های لاکچری و ویژه از آن آویزان کنید و سعی کنید رنگ نور چراغ ها با محصولات آرایشی ویترین هماهنگی داشته باشد تا چشم مشتریان شما را اذیت نکند. همیشه ترکیب رنگ نور ال ای دی یا لامپ های مهتابی و آفتابی گزینه بسیار خوبی است.

در طراحی ویترین و دکور لوازم آریشی زاویه نورپردازی را به خوبی رعایت کنید. توجه کنید باید روی محصولات و کالاهای شما نورخوبی منعکس گردد. همه محصولات باید به خوبی قابل دیدن باشند. وقتی قصد دارید سبک ویترین فروشگاه را به صورت فانتزی چیدمان کنید ، شدت نور را باید زیاد در نظر بگیرید اما اگر سبک مدرن را برای ویترین مغازه انتخاب می کنید، باید نور را متعادل کنید. زاویه نور بیشتر باید روی محصولات لوازم آرایشی باشد. در انتخاب رنگ ها دقت کنید که باید به گونه ای باشد که فضایی دلنشین و جذاب برای مشتریان ایجاد گردد.

ویترین پشت شیشه لوازم ارایشی

نکات مربوط به طرح ویترین مغازه لوازم آرایشی

در این قیمت تمام نکات مقاله را به صورت خلاصه و تیتروار بیان کرده ایم. همیشه این نکات را برای طراحی دکور مغازه لوازم آرایشی در نظر داشته باشید.

  • ویترین فروشگاه همیشه باید تمیز باشد. هیچ وقت ویترین مغازه نباید گرد و خاک داشته باشد.
  • ویترین و دکور را شلوغ نکنید. ویترین های شلوغ فروشگاته علت سردرگمی مشتری است. مشتری را ترغیب و تشویق نمی کند که به داخل مغازه شما بیایند.
  • باید سلیقه مخاطب خود را تعیین کنید. بر همان اساس ویترین و دکور خود را بچینید تا مشتریان شما از بین مغازه هایی که می بیند، به داخل مغازه شما بیاید.
  • نورپردازی را همیشه در اولویت قرار بدهید.
  • محصولاتی آرایشی که در ویترین و دکور فروشگاه قرار می دهید، باید در دید مناسبی باشند.
  • طراحی ویترین فروشگاه لوازم آرایشی باید به گونه ای باشد که فضای داخلی فروشگاه را تا حدی به نمایش بگذارد.
  • برای طراحی ویترین مغازه می توانید دو هنر نقاشی و طراحی دکور را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه عالی تری در این زمینه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *