آرایشی و زیبایی

تونر چیست و طرز استفاده از تونر چگونه است؟

بهترین تونر

تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

تونر چیست؟ معمولاً امروزه افراد با وجود دنیای مجازی و اینترنت شناخت کافی است مواد پاکسازی پوست و انواع ماسک ها،تونر ها، آبرسان و لوسیون ها دارند. بسیاری از افراد به جای پوشاندن و آرایش از مواد مراقبتی پوست استفاده می کنند که تونر یکی از محصولات مراقبت پوست می باشد.

این مقاله از زیباروی (فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی اصل) به موضوع تونر چیست، فواید تونر و طرز استفاده از تونر می پردازد. این موضوع دغدغه بسیاری از خانم ها و دختر خانم ها است.

بهترین تونر ضد جوش

تونر صورت چیست؟

تونر ها یکی از محصولات مراقبت پوست می باشند که فواید بسیار زیادی برای پوست ما دارند. بسیاری از افراد تونر را در مصرف روزانه خود دارند آن را به صورت روتین و روزانه استفاده می‌کنند که بسیار برای پوست مفید است. تونر یک محصول مراقبتی پوست است که باید بعد از شستشو و تمیز کردن پوست از آن استفاده کرد چون ph پوست را بعد از شستشو تنظیم کرده و مانع خشکی و چربی پوست میشود علاوه بر این تونر ها خاصیت آبرسانی، شادابی، طراوت و نرمی دارندو همچنین سطح پوست را تقویت می کنند و بسیار مفید هستند.

پیشنهاد زیباروی : یکی دیگر از ابزار های زیرسازی آرایش پرایمر می باشید مقاله “راهنمای خرید پرایمر آرایشی” در زیباروی مطالعه کنید.

نکته دیگر در رابطه با این نوع محصولات آرایشی می توان این را در نظر گرفت که تونرها نیز مانند دیگر محصولات آرایشی برای انواع پوست ها در بازار موجود می باشند فقط کافیست زمان خرید و انتخاب تونر نوع پوست خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن تونر مخصوص پوست خود را انتخاب کنید. اگر پوست چرب یا مختلط دارید یک تونر خوب می تواند چربی پوست شما را کنترل کند و منافذ باز پوست را کاهش دهد.
اگر هم پوست خشک حساس و نرمال دارید تونر نمی تواند به پوست شما آبرسانی کرده و پوسته پوسته شدن و قرمزی را کاهش دهد.

انواع تونر

کاربرد تونر

همانطور که تونر برای انواع پوست ها در بازار موجود میباشد یعنی این که تونر مخصوص افراد خاصی نیست و بهتر است که همه از آن استفاده کنند به طور مثال اگر جز افرادی هستید که پوست شما همیشه چرب و روغنی به نظر می آید استفاده از این محصول آرایشی را در مصرف روزانه خود قرار دهید چون این محصول آرایشی کمک می کند که چربی بیش از حد پوست شما کنترل شود و از بین برود.

تاثیر تونر بر پوست چیست

اگر میخواهی از تونر به صورت روزانه استفاده کنید و تاثیر مثبت از آن دریافت کنید بهتر است که از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد مغذی برای پوست هستند، مواد مضر ندارند و به پوست آسیب نمی رسانند.

فواید استفاده از تونر چیست

تونرها فواید زیادی برای پوست صورت دارد. در ادامه به شرح برخی از این فواید می پردازیم. در ادامه با ما باشید.

کوچکتر کردن منافذ پوست

برای بسته شدن منافذ پوست کافیست طور متناسب با پوست خود را تهیه کرده و مقداری از آن را روی پد آرایشی یا پنبه ریخته و آن را روی سطح پوست خود بکشید این کار کمک می کند که چربی های اضافی پوست پاک شده و منافذ آن بسته شود.

تونر چیست و طرز استفاده

مرطوب سازی پوست

تونر ها سبب آبرسانی و جوانسازی پوست میشوند و پوست شما را مرطوب میکنند.

جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی

برخی افراد با مشکل وجود موهای زیر پوستی مواجه هستند؛برای پیشگیری از این مشکل میتوان از تونر استفاده کرد. تونرها حاوی موادی مانند اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسید ها هستند که این مواد می‌تواند از رویش موهای زیر پوستی جلوگیری کند.

تنظیم کننده ph پوست

برخی از صابون های موجود در بازار که همه ی ما به صورت روزانه از آن استفاده میکنیم قلیایی هستند؛ اما پوست انسان اسیدی است؛ پس زمانی که پوست خود را می شوییم تعادل آن به هم میخورد در نتیجه پوست باید تلاش کند که به حالت طبیعی خود باز گردد اما اگر تونر را متناسب با پوست خود استفاده کنید پوست به حالت تعادل برمی‌گردد.

پاکسازی پوست

از دیگر فواید استفاده از تونر ها می‌توان به پاکسازی پوست اشاره کرد. در دنیای امروزه که ما در آن زندگی می‌کنیم؛ سراسر آلودگی می باشد . برخی از این آلودگی ها حتی با شستشو هم از بین نمی رود و به پوست آسیب های جدی وارد می کنند مثل مواد آرایشی و ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا که تنها این نوع محصول آرایشی می تواند این منافذ پوست را تمیز کرده و آلودگی را از بین ببرد.

زیرسازی پوست برای استفاده از دیگر محصولات آرایشی

تونرها سطح پوست را از هرگونه آلودگی و چربی پاکسازی می‌کند بنابراین کرم های مرطوب کننده و آبرسان و حتی کرم پودر به آسانی روی پوست می خوابد.

تونر قیمت

کاهش چروک های صورت

همانطور که گفتیم تونرها سبب جوانسازی، آبرسانی و مرطوب شدن پوست می شوند؛منشأ همه چین و چروک ها خشکی پوست می باشد وقتی که شما از تونر استفاده کنید پوست شما هیچگاه خشک نخواهد شد در نتیجه چین و چروک روی پوست شما ایجاد نمی شود.

کاهش جوش و آکنه

وجود برخی از مواد به کار رفته در تونر ها مثل گلیکولیک ،سالیسیک اسید و نیاسینامید سبب به جود نیامدن اکنه روی پوست می گردد. در مواردی هم می‌تواند قرمزی و ظاهر آکنه ها را کمرنگ و پوست را روشن کند.

پیشنهاد زیباروی: در مقاله موخوره و درمان موخوره + علت ها و درمان قطعی به طور جامع به نحوه درمان موخوره پرداختیم. مطالعه کنید.

انتخاب تونر متناسب با پوست

فاکتورهای مختلفی در انتخاب تونر را باید در نظر گرفت مثل:

نوع پوست

افرادی که دارای پوست چرب هستند آیا تونر مخصوص پوست خود را انتخاب کند و افرادی که پوست خشک دارند باید تونرهای مخصوص پوست چرب را استفاده کنند که حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده باشد.

تونر سینره

مواد موجود در تونر که دارای مواد مغذی برای پوست باشد

اگر پوست شما دارای منافذ باز است از تونرهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید هایی مثل گلیکولیک اسید استفاده کنید تا منافذ باز پوست شما را از بین ببرد. شما دارای پوستی حساس هستید از تونرهای حاوی گیاهان آرام بخش استفاده کنیم. چنانچه پوستی چرب دارید از محصولاتی با پایه سالسیلیک اسید یا تونر حاوی نارون کوهی استفاده کنید تا چربی اضافی را از بین ببرد. همینطور اگر پوست کدری دارید به دنبال تونر هایی که حاوی لایه‌بردار طبیعی هستند باشید. درنهایت اگر پوست شما به سوی پیر شدن حرکت می‌کند از تونرهایی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان و عناصر آبرسان باشد مثل گلیسیرین هیالورونیک اسید، رز واتر در لسیتین و…

تونر ها فاقد مواد مضر برای پوست چیست

ترکیبات مضر موجود در تونر ها شامل اتانول، منتول، ترکیبات عطری و ترکیبات تحریک کننده پوست است. محصولاتی که حاوی این مواد هستند را نباید استفاده کرد.

بهترین زمان برای استفاده از تونر ها چیست

معمولاً بهترین زمان برای استفاده از تونر ها زمانی است که شما آرایش خود را با آرایش پاک کن تمیز کرده‌اید و بعد از اینکه صورت خود را با شوینده مناسب شسته اید از تونر متناسب با پوست خود استفاده کنید.

طرز استفاده

ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب و آب گرم بشویید سپس کمی آب سرد روی صورت خود بپاشید حالا به وسیله یک پنبه یا پد آرایشی که چند قطره تونر روی آن ریخته اید پدر روی صورت و گردن خود بمالید. از این محصول میتوان دو بار در روز و بعد از تمیز کردن صورت استفاده کرد.

از چه تونر هایی نباید استفاده کرد؟

متاسفانه در دنیای امروز همچنان وجود تولید برخی از محصولات آرایشی با کیفیت بسیار ضعیف همچنان دیده می شود در ادامه به شما می گوییم که چه تونر صورتی را باید استفاده کرد. همچنین برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله دلایل استفاده از لوازم آرایشی اصل را مطالعه کنید.

toner

دارای ترکیبات مضر

تونل هایی که در آنها موادی مانند الکل صنعتی منتول یا هر گونه ترکیب تهاجمی به کار رفته است را نباید استفاده کرد. چون سر به کار رفتن مواد مغذی پوست شده و ایجاد التهاب و قرمزی در پوست می کند.

معطر

تونر هایی که به عنوان های خوشبو کننده و روشن کننده در بازار موجود هستند. حاوی اسانس هستند که سبب بروز واکنش‌های منفی در پوست می شوند. توصیه ما به شما این است از محصولاتی که حاوی عصاره های معطر مثل گل رز مرکبات و روغن های ضروری دوری کنید و هنگام خرید به دنبال محصولات حاوی ترکیبات نباشید.

مناسب پوست چرب

این تونر ها حاوی مواد تشکیل دهنده تهاجمی و خیلی شدید هستند. در نتیجه پوست را تحریک می‌کند. این قانون اگر به درستی انتخاب نگردد سبب ایجاد مشکلات در پوست می گردد. آسیب های شدیدی به پوست وارد خواهد شد.

تونر های فاقد مواد و ترکیبات مفید چیست

بهتر از تولید هایی که انتخاب می کنید حاوی ترکیبات زیر نباشد.
الکل صنعتی
عطر و رایحه
ترکیبات مهاجم به پوست
منتول

کلام آخر در مورد مقاله تونر چیست؟

به طور کلی اگر می‌خواهید با استفاده منظم و روزانه ازتون روز خوبی داشته باشید. باید از تونر را متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. در هنگام خرید تونرها دقت کنید که از مواد مضر در آن استفاده نشده باشد. چون ها تونرهای متناسب با پوست و حاوی مواد مفید مغذی میتواند سبب سلامتی پوست گردند. اما تونر های حاوی ترکیبات مضر می تواند آسیب های شدیدی به پوست وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *