آرایشی و زیبایی

راهنمای خرید پرایمر آرایشی

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

راهنمای خرید پرایمر آرایشی

تنوع پرایمر های آرایشی هم از نظر نوع و کیفیت، و هم از نظر تعداد برندهای خارجی و معتبر زیاد است. خانم ها باید  با توجه به نیاز خود باید بهترین پرایمر را انتخاب کنند. ما تصمیم گرفتیم این مقاله از زیباروی را به راهنمای خرید پرایمر آرایشی اختصاص بدهیم، و نکاتی را به صورت مفصل مطرح کنیم.

در ادامه به معرفی این سرفصل ها می پردازیم، با زیباروی (فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی اصل) همراه باشید.

قبل از خواندن این مقاله پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مراحل زیر سازی پوست برای آرایش صورت را مطالعه کنید.

خرید پرایمر آرایشی

نکات مقدماتی مهم در راهنمای خرید پرایمر آرایشی

معیارهای انتخاب پرایمر آرایشی، رنگ، برند، کشور سازنده، کیفیت و مرغوبیت پرایمر، وزن، طریقه مصرف، تاریخ تولید و انقضای محصول

پرایمر یکی از لوازم آرایشی صورت است که باری زیر سازی آرایش مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت برای داشتن آرایشی زیبا و ماندگار باید مرحله زیر سازی آرایش را به خوبی انجام بدهید. پرایمر پوست را برای آرایش آماده می کند.

پرایمر های مختلفی با فرمول های متفاوتی در فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است. هر پرایمر کاربرد خاصی دارد. کاربرد اصلی پرایمر آرایشی، در آرایش یکدست کردن پوست و افزایش ماندگاری است. بعضی از پرایمر ها علاوه بر خاصیت اصلی، خواص دیگری هم دارند. مانند لیفت کنندگی موقت پوست و غیره

خرید پرایمر آرایشی براساس نوع پوست

در نکات خلاصه خرید پرایمر گفته شد برای دریافت بهترین نتیجه از پرایمر های آرایشی باید از پرایمری استفاده کنید که متناسب پوست شما باشد. پس پرایمر همه نمی تواند یکی باشد. در ادامه به معرفی انتخاب براساس پوست می پردازیم.

انواع پرایمر آرایشی

مختلط

اگر پوست صورت شما مختلط است. برای خرید پرایمر آرایشی باید به دنبال فرمول خنثی بگردید. یعنی پرایمر های مات کننده و براق کننده به درد شما نمیخورد. شما باید دقیقا پرایمری بخرید که نه براق کننده است نه مات کننده. شما می توانید برای خرید دو نوع پرامیر را انتخاب کنید، یکی آبرسان و یکی مات کننده؛ از پرایمر آبرسان برای نقاطی که دارای خشکی هست استفاده کنید. همچنین از پرایمر مات کننده برای نقاطی که نیازمند کنترل چربی هست استفاده کنید.

حساس

پوست حساس دردسرهای خود را دارد. اگر پوست صورت شما حساس هست باید از پرایمری استفاده کنید که فرمول ساخت ساده تری دارد. پرایمرهای مخصوص پوست صورت حساس باید فاقد رایحه، پاربن، عوامل محرک زا و چربی باشد. هرچه ساده تر باشد بروز واکنش های بد پوست شما هم کم می گردد.

قیمت پرایمر مک

خشک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست صورتشان خشک است. برای زیرسازی آرایش باید از پرایمر های آبرسان استفاده کنید. پوست خشک چون رطوبت کافی ندارد، برای شاداب شدن نیاز به رطوبت رسانی دارد. برای خرید پرایمر آبرسان جهت پوست خشک دنبال کلمه hydrating آبرسان روی محصولات آرایشی باشید.

عادی و نرمال

تبریک! پوست صورت شما خشک نیست، چرب نیست، مشکلی هم برای درشتی منافذ ندارید. یکی از بهترین انتخاب ها برای پوست نرمال و عادی پرایمر های براق کننده است. با استفاده از براق کننده، شاداب تر به نظر می رسید.

چرب

کسانی که پوست صورتشان چرب هست. بهتراست از پرایمر های مات کننده استفاده کنند. پرایمر های مات کننده برقی را که روی صورت هست را می گیرد. بنابراین کسانی که پوستشان چرب هست باید از پرایمری استفاده کنند که به کاهش چربی کمک کند.

سال‌خورده

حتما این نکته را می دانید، پوست افراد سالخورده دارای چین، چروک و لکه هست. پس باید پرایمرهای مغذی را استفاده کنید. چرا که پوست با بالا رفتن سن نیاز به مواد مغذی پیدا می کند. پرایمرهای که دارای آنتی اکسیدان و آبرسان هستند مفید است.

بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک

بیشتر بخوانید: “موخوره و درمان موخوره + علت ها و درمان قطعی

خرید پرایمرآرایشی بر اساس مشکلات پوستی

پوست مستعد جوش یا آکنه

اگر پوست صورت شما جوشی است باید در انتخاب پرایمر خیلی دقت کنید. اگر اشتباه کنید صورت شما جوش های بسیاری خواهید داشت. باید از پرایمر های ملایم استفاده کنید. برای اینکه پوست صورتتان را دیر زیرسازی آرایش تحریک نکنید. از پرایمر های که چربی دارند یا اسانس های معطر دارند خودداری کنید. پرایمری را بخرید که ویژگی غیر جوش زا یا به اصطلاح ( non-comedogenic) هستند. پرایمر نان کومودوژنیک  پرایمری ست که باعث بسته شدن منافذ پوست نمی شود. اگر از پرایمری استفاده کنید که دارای ویتامین ای و آ باشد؛ به بهبود و آبرسانی پوست صورتتان کمک می کند.

مشکل رنگ پوست

برای مرتفع کننده مشکلات مربوط به رنگ پوستی، باید از پرایمر های اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. دقت کنید اصلاح کننده های رنگ بی رنگ نیستند.

رنگ هلویی برای پوشاندن تیرگی پوست، رنگ زرد برای پوشاندن رگ های نمایان آبی؛ رنگ بنفش برای پوشاندن پوست زرد؛ رنگ صورتی برای اینکه رنگ پوست را شاداب تر جلوه دهد و در پایان رنگ سبز برای عادی سازی قرمزی پوست استفاده می شود.

خرید پرایمر آرایشی برای مشکل منافذ بزرگ و خطوط ریز

کسانی که پوستشان دارای خطوط زیر و منافذ بزرگ است. باید در خرید پرایمر با کیفیت حساسیت بیشتری را به خرج دهند. چرا که ممکن است بعضی از پرایمر های کاهنده منافذ در ابتدا عالی عمل کند. اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تاثیر خود را از دست می دهد. باعث بهم ریختن آرایش می گردد. پرایمر های اصل و اورجینال هیچ زمان تاثیر خود را از دست نمی دهند. شما برای خرید باید از پرایمرهای کاهنده منافذ تهیه کنید.

پرایمر رنگی

خرید پرایمر آرایشی مناسب برای زمان خاص

تعرق زیاد

اگر نگران این هستید که با زیاد عرق کردن، ممکن است آرایش شما بریزد. می بایست از پرایمر های مقاوم در برابر عرق کردن زیاد استفاده کنید. این نوع پرایمر ها در برابر آب و تعریق زیاد مقاوم و ماندگاری بالاتری دارند.

خرید پرایمر آرایشی برای سایه‌چشم غلیظ

زیرسازی آرایش چشم همانند زیرسازی آرایش صورت مهم و پر اهمییت است. برای زیرسازی آرایش چشم از پرایمر های مخصوص چشم استفاده کنید. پرایمرهای چشم دارای فرمولی هستند که آرایش چشم ماندگاری بالایی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *